PostGraduate Theses GRI-2017-18872

Title:Οι απόψεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη χρήση των πολλαπλών χημικών αναπαραστάσεων στα σχολικά βιβλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Science teachers’ views and conceptions about the use of multiple chemical representations in textbooks in Secondary Education
Authors:Κασιάρα Σοφία Περικλή
Department: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Θετικών Επιστημών, Τμήμα Χημείας
Language:Greek
Publ. Date:2017
Abstract:Στη παρούσα εργασία διερευνήθηκε η ικανότητα εκπαιδευτικών των Φυσικών Επιστημών να αναγνωρίζουν αναπαραστάσεις στα σχολικά βιβλία Χημείας και να αντιλαμβάνονται τις λειτουργίες των πολλαπλών αναπαραστάσεων σε χαρακτηριστικές παραγράφους μέσα σε αυτά. Επιπλέον, διερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το ρόλο των πολλαπλών αναπαραστάσεων στη διδασκαλία της Χημείας. Για να επιτευχθούν οι στόχοι τις εργασίας συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν μία πληθώρα από ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα μέσα από τη χρήση ανοιχτού και κλειστού τύπου ερωτηματολογίων και την εφαρμογή της μεθοδολογίας καταγραφής κινήσεων των οφθαλμών (eye-tracking methodology) και του πρωτοκόλλου ομιλούντων υποκειμένων (think aloud protocol). Ανάμεσα στα ευρήματα της παρούσας έρευνας είναι ότι οι συμμετέχοντες θεωρούν τις πολλαπλές αναπαραστάσεις των βιβλίων ως χρήσιμα εργαλεία για τη διδασκαλία τους και αντιλαμβάνονται τη σημασία των πολλαπλών αναπαραστάσεων για τη μάθηση της Χημείας από τους μαθητές τους

In the present study, we investigated Science teachers’ ability to recognize the types of representations in Chemistry text books and to make connections among them and also, the chemists’ views about the role and the employment of multiple representations in text books in teaching and learning Chemistry. We collected data from open and close type questionnaires and the application of eye- tracking and think aloud protocol methodology. In conclusion, the chemists comprehend and are able to make connections among the representations of Chemistry text books and they consider the employment of multiple representations for both themselves and students
Supervisor:Σιγάλας, Μιχαήλ, καθ.
Keywords:Εye-tracking methodology, Λειτουργίες αναπαραστάσεων, Μεθοδολογία καταγραφής κινήσεων οφθαλμών, Functions of representations, Πολλαπλές αναπαραστάσεις, Multiple Representations
Access Restrictions:Ισχύουν περιορισμοί στην πρόσβαση στο πλήρες κείμενο.
Σύμφωνα με έγγραφο αίτημα του συγγραφέα, το πλήρες κείμενο της εργασίας θα είναι διαθέσιμο στο κοινό σε ηλεκτρονική μορφή μετά από την 01/03/2020.
Related files:
(RESTRICTED) Fulltext: PDF File with license Δείτε την σχετική άδεια κάνοντας κλικ εδώ!


 Record created 2017-03-17, last modified 2017-03-20


(RESTRICTED) Fulltext:
Download fulltext
PDF File
with license:Δείτε την σχετική άδεια κάνοντας κλικ εδώ!