PostGraduate Theses GRI-2017-19156

Title:Η επίδραση ενός προγράμματος αγωγής υγείας στις αντιλήψεις μαθητών/τριών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με το κάπνισμα
The effect of a health education program on the beliefs of the primary education students about smoking
Authors:Τζακώστα Διαμαντούλα Παναγιώτη
Department: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, Ανθρώπινη απόδοση και υγεία
Language:Greek
Publ. Date:2017
Abstract:Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει την επίδραση ενός προγράμματος αγωγής υγείας στις αντιλήψεις μαθητών/τριών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με το κάπνισμα. Στην έρευνα συμμετείχαν μαθητές/τριες της πέμπτης και έκτης τάξης δημοτικών σχολείων της Β. Ελλάδας. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την ομάδα παρέμβασης και την ομάδα ελέγχου. Οι μαθητές της ομάδας παρέμβασης παρακολούθησαν ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας σχετικό με το κάπνισμα, το οποίο περιελάμβανε θεωρητικό και πρακτικό μέρος με βιωματικά παιχνίδια που προσομοίαζαν την αναπνευστική δυσχέρεια των καπνιστών. Οι μαθητές της περιεχομένου. Όλοι οι μαθητές συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια πριν και μετά την παρέμβαση, τα οποία αξιολόγησαν τις μεταβλητές της θεωρίας σχεδιασμένης συμπεριφοράς. Συγκεκριμένα, μετρήθηκε η πρόθεση των μαθητών να καπνίσουν σε ένα και πέντε χρόνια, η στάση τους απέναντι στο κάπνισμα, ο αντιληπτός έλεγχος συμπεριφοράς, η υποκειμενική νόρμα, η περιγραφική νόρμα και η πρόθεσή τους να αθληθούν εξωσχολικά στον ελεύθερό τους χρόνο. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης συνδιακύμανσης που χρησιμοποιήθηκε εμφάνισαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στην τελική μέτρηση ανάμεσα στις δύο ομάδες στη στάση, τον αντιληπτό έλεγχο συμπεριφοράς, την περιγραφική νόρμα και την πρόθεση άθλησης κατά τον ελεύθερο χρόνο. Αντίθετα, δεν έδειξαν στατιστικά σημαντική διαφορά όσον αφορά την πρόθεση των μαθητών να καπνίσουν σε ένα και πέντε χρόνια και την υποκειμενική νόρμα. Τα παραπάνω ευρήματα παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για το ρόλο των προγραμμάτων αγωγής υγείας στη διαμόρφωση σωστών αντιλήψεων και στάσεων για υγιεινές συμπεριφορές

The aim of the present research was to investigate the effect of a health education project on primary education students’ beliefs about smoking. The sample of the study consisted of students attending the 5th and 6th grade of elementary schools in northern Greece. Students were assigned into two groups; students formed the intervention group and the control one. Students in the intervention group attended a health education program on smoking, which comprised a theoretical part and a practical part including games simulating the respiratory difficulty of smokers. The control group students attended health education programs on different to smoking or substance use issues. All students completed questionnaires before and after the intervention measuring variables based on planned behavior theory, i.e., students’ intention to smoke the next or five years, their attitude towards smoking, perceived behavioral control, subjective and descriptive norms, and their intention to participate in leisure-time physical activity. The analysis of covariance demonstrated significant statistical differences in the post-intervention measurement between the two groups on attitudes, perceived behavioral control, descriptive norms and intentions towards leisure-time physical activity. No significant statistical findings emerged for students’ intention to smoke in one or five years and subjective norm. The aforementioned findings provide valuable information about the role of health education projects on the formation of appropriate beliefs towards healthy behaviors
Supervisor:Τσορμπατσούδης, Χαράλαμπος, καθ.
Keywords:Φυσική αγωγή, Κάπνισμα, Health education, Smoking, Αγωγή υγείας, Physical education
Related files:Fulltext: PDF File with license Δείτε την σχετική άδεια κάνοντας κλικ εδώ!


 Record created 2017-04-19, last modified 2017-04-24


Fulltext:
Download fulltext
PDF File
with license:Δείτε την σχετική άδεια κάνοντας κλικ εδώ!