PhD Theses GRI-2017-19157

Title:Το εκπαιδευτικό έργο των ισραηλιτικών κοινοτήτων της Θεσσαλίας από το 1930 μέχρι σήμερα
The work on education of the israeletic communities of Thessaly from 1930 to the present day
Authors:Μιχαλοπούλου Ελένη Α.
Department: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεολογική Σχολή, Τμήμα Θεολογίας
Language:Greek
Publ. Date:2014
Abstract:Σκοπός της Διδακτορικής Διατριβής είναι η παρουσίαση του εκπαιδευτικού έργου των ισραηλιτικών κοινοτήτων της Θεσσαλίας από το έτος 1930 μέχρι σήμερα, καθώς και της πορείας του 8ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας. Εστιάζει στην τεκμηρίωση με βάση τα στοιχεία της τοπικής ιστορίας και την αξιοποίηση των αρχειακών πηγών. Παράλληλα καταγράφονται οι κοινωνικές και εκπαιδευτικές μεταβολές σε συνδυασμό με την επίδρασή τους στο κοινωνικό και εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Βάση της Διατριβής αποτελεί το αρχειακό υλικό των ισραηλιτικών κοινοτήτων της Θεσσαλίας καθώς και το Αρχείο του 8ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας [Ισραηλιτικό]. Παράλληλα αξιοποιήθηκαν οι μελέτες που συντάχθηκαν σχετικά με την πορεία των κοινοτήτων αυτών από ερευνητές της τοπικής ιστορίας. Άντληση στοιχείων έγινε και από στοιχεία που είναι καταχωρισμένα σε δημοσιεύσεις του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος. Η Διδακτορική Διατριβή: i. Εστιάζει στις εκπαιδευτικές εξελίξεις στο πλαίσιο των ισραηλιτικών κοινοτήτων της Θεσσαλίας. ii. Ανιχνεύει τις συνθήκες που συντέλεσαν στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών, καθώς και τους θετικούς ή αρνητικούς συντελεστές της διαδικασίας αυτής. iii. Περιγράφει τη συνολική εικόνα της πορείας των εκπαιδευτικών ζητημάτων στο ευρύτερο κοινωνικό, οικονομικό και πολιτισμικό πλαίσιο. iv. Στοιχειοθετεί τις πρωτοβουλίες των ισραηλιτικών κοινοτήτων αναφορικά με την εκπαίδευση των νεότερων γενεών. v. Επιχειρεί αξιοποίηση των στοιχείων τα οποία προέκυψαν μετά από μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες στον εκπαιδευτικό τομέα κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου. Η εργασία χωρίζεται σε τρία κεφάλαια, το καθένα από τα οποία υποδιαιρείται σε επιμέρους ενότητες. Στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφεται η ιστορική παρουσία των ισραηλιτικών κοινοτήτων στην Ελλάδα και στην περιοχή της Θεσσαλίας, τα ζητήματα εγκατάστασης των Ισραηλιτών καθώς και η ένταξή τους στο κοινωνικό, πολιτισμικό και πολιτικό περιβάλλον. Στο δεύτερο κεφάλαιο η έρευνα εστιάζει στις συνθήκες ζωής, συγκρότησης και παρουσίας των ισραηλιτικών κοινοτήτων της Θεσσαλίας. Ειδικότερα, αναφέρονται τα στοιχεία για τη διοικητική οργάνωση των κοινοτήτων και τις τακτικές που ακολουθήθηκαν για τη θεμελίωση και ανάπτυξη της εκπαίδευσης των μελών τους. Στο τρίτο κεφάλαιο παρατίθενται τα στοιχεία που συνέβαλαν στη διαμόρφωση της διαπολιτισμικής ταυτότητας των ισραηλιτικών κοινοτήτων της Θεσσαλίας. Παράλληλα ανιχνεύονται οι συνέπειες, που έχει η διαμόρφωση της ταυτότητας αυτής, στην εκπαιδευτική τους στρατηγική διαχρονικά αλλά και σήμερα.

The Purpose of this Ph.D. Thesis is the presentation of the work done concerning education in the israelitic communities of Thessaly from 1930 to the present day. At the same time the course of how the 8th Larisa Elementary School functioned, is described.The Basis of this Thesis consists of the archive material taken from the israelitic communities of Thessaly and of the Archives of the 8th Larisa Elementary School. Also good use has been made of studies concerning the course of development of these communities, which have been construed by researchers of the local historical events. A number of evidence have also been taken from various publications of that particular time period. The Ph.D Thesis: i) Focuses on the developments concerning education of the israelitic communities of Thessaly. ii) Tracks the circumstances which contributed to the development of the educational initiatives as well as the positive and negative factors of this process. iii) Describes fully the course of the educational issues in the broader social, economic and cultural context. iv) Provides Evidence on the initiative of the israelitic communities regarding the education of the recent generations. v) Attempts to make good use of the evidence which have come up from the the reformation initiative on the sector of education during the particular context of time. This paper is divided in three chapters, each one of which is subdivided in separate units. The first chapter describes the historic presence of the israelitic communities in Greece, particularly Thessaly and the issues concerning the settling of the Israelites as well as their integration in the social, cultural and political environment. In the second chapter the research focuses on the living conditions and on the formation and presence of the israelitic communities of Thessaly. More specifically, the evidence concerning the management and organizing the communities and the methods which were used in establishing and developing the education of their members, are mentioned. In the third chapter the evidence which contributed to the formation of the intercultural identity of the members of the israelitic communities of Thessaly, are cited. At the same time, the consequences which the formation of this identity had on the education strategies through time in general but also the present day, are tracked.
Supervisor:Κογκούλης, Ιωάννης
Subjects:Jews, History, Jews, History, Εβραίοι, Ιστορία, Εβραίοι, Ιστορία
Keywords:Ισραηλίτες, Acceptance, Israelitic communities, Εβραίοι, Διασπορά, Ταυτότητα, Εκπαίδευση, Sheltering, Ένταξη, Intercultural, Ενσωμάτωση, Κοινότητες, Διωγμός, Shoa, Education, Indentity, Thessaly
Related files:Fulltext: PDF File with license Δείτε την σχετική άδεια κάνοντας κλικ εδώ!


 Record created 2017-04-20, last modified 2017-04-24


Fulltext:
Download fulltext
PDF File
with license:Δείτε την σχετική άδεια κάνοντας κλικ εδώ!